Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

onsdag 14 mars 2007

Hoppsan!

Oj, vad längesen jag skrev nåt nu! Som synes så har det hänt endel med Skrutten. Han äter gröt med god aptit varje morgon nu. Sen blir det mellanmål oftast på fm, jag har gett fruktpuré och vatten men jag ska nog börja ge ersättning istället ör han har lite lättare att somna på det.
Sista dagarna har han varit lite orolig och haft svårt att komma till ro.

Han är väldigt aktiv nu, pysslar med nåt nästan hela sin vakna tid. Igår morse låg han med rumpan mot spjälorna och benen helt ute för att nå att gnugga fötterna mot våran sängram... Vad säger man? Aktiv kille verkligen.

Vända sej är ju skoj det med, så det försöker han med på både lämpliga och olämpliga ställen och tillfällen. (Skötbordet är en favorit) Som här i babysittern....


Av sin mormor har han fått en hoppgunga, han har ännu inte fattat galoppen med att hoppa men stå är ju alltid kul!
Och så var den ju så himla fin med räserbil fram och målflaggerutig insida. =) Tufft ska det vara till små pojkar!


Jag har även provat ge smörgåsrån ett par gånger, mest för att jag läst/hört så mycket om detta med att man ska börja med gluten fort i smakportionerna. Och havregröten innehåller ju inget gluten så... Ganska kul tycker han att det är, men krångligt... Han tuggar glatt med sina små tandlösa gommar och ser djupt koncentrerad ut.


Senaste veckan har jag gett "hel lunch" med. 4-5 iskuber med grönsaksmos och sen fruktefterrätt. Vatten som dryck bara. Ingen ersättning alls då. Ska tjuvstarta lite och ge kött redan till helgen, en vecka för tidigt... ;-)













Pappa är oxå med och ger mat ibland förståss (även om Skrutten är en riktig M-gris...) och det går ju oxå bra! Här bjuds det morot o potatismos kryddad med timjan. Utsökt tycker Skrutts!
Och går det inte tillräckligt fort så äter han på haklappen så länge... den prasslar ju så kul med för den delen!

Jaa, så ser skrutt-livet ut nuförtiden. Det har säkert hänt mer med, men jag kommer inte på nåt just nu.

Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...