Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

söndag 6 januari 2008

Så var det slut.

Tänk att i början av 2007 så hade jag ett helt långt år framför mej som jag bara skulle ägna åt Skrutten! Vad långt det kändes då, så oändligt tills det var dags för vardag med jobb igen. Visst har det varit tufft vissa studer, men överlag så är det ju heelt underbart att vara mamma. Men nu är det dags att lämna honom till andra människor som ska ta hand om honom medan jag går ut i arbetslivet och tar hand om gamlingar. Visst är det märkligt ändå?

Jag ska söka skola till hösten, kommer jag in så kan han nog vara hemma mer iallafall. Jag pluggar hellre mer kvällar och helger och ägnar dagarna åt honom.

Imorgon är det första dagen av den två veckor långa inskolningen. Första veckan bara en timme per dag och jag ska vara med, det verkliga provet kommer ju nästa vecka. Jag är nästan lite tveksam hur det ska gå med vår blyga Skrutt. Men det ordnar sej säkert.
Men ändå, han är ju van att gå hemma med mamma och ha det bra... Leka med sin nya favorit-leksak duplo. Han fick två hela hinkar i julklapp och det leks det för fullt med.
Tur att I-or får följa med på förskolan till sov-stunderna. Annars skulle det vara värre.

Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...