Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

tisdag 12 februari 2008

Tillbaka igen

Idag var Skrutten tillbaka på dagis igen. (ja jag vet att det heter förskola, men fröknarna på Delfinen säger dagis så då gör jag det med!) *duckar för Kajsas ilskna blick* ;-)

Pappan lämnade, det hade gått rätt bra. Lite gråt vid avklädningen men sen stod han med en fröken och kikade i fönstret när pappa gick och då var det lugnt. När vi hämtade honom sa de att han hade varit lugn hela dagen. Ätit och sovit bra. Tur det då. Fö de sista nätterna har han INTE sovit bra... Vaknar flera gånger per natt och gråter? Vadan detta? Ibland är det oerhört svårt att hänga med vad som händer i bebisvärlden tycker jag. Man står helt frågande bara... Lilla gubben, inatt var han otröstlig, vi misstänkte nästan magknip. Men av vad? Kan det vara den nya äppelgröten? Jag gav ju av den i kväll med. Blir det lika inatt får vi prova utan den nån dag.

Det verkar som om aptiten är tillbaka nu. Han äter frukost och kvällsgröt utan problem till och med. Och idag hade han skyfflat in rotmos utav bara attan på dagis. Och kvällsmaten slank i en rejäl portion med. Bra, för han verkligen tunnat ur när han var sjuk.

Skrutten och jag var ut och gick en sväng i det fina vädret på eftermiddagen, sen var vi tvungna att skynda hem och laga kvällsmat. Lite stressigt att hinna allt nu när jag är helt själv om kvällarna. Två kvällar till sen är det helg. Himla skönt att pappan INTE jobbar skift tycker jag! Natt är mycket bättre både socialt och ekonomiskt.

3 kommentarer:

Familjen 4 sa...

tjenare, nu är ja på g med min blogg

Familjen 4 sa...

testing

kajsamaria sa...

tja! dåliga fröknar p åden där delfinen som kallar det för dagis... hmmmpf ;) lär nu alex det riktiga ordet!! har en idé om hans sömnsvårigheter på nätterna... han är ju i drömåldern o har förmodligen mardrömmar... så har mycket ändrats i livet... som att börja på förskola så alla intryck han har på dagen bearbetas ju på natten... så jag skulle tippa mardrömmar.

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...