Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

onsdag 4 april 2007

Stackars Skrutten

Uscha, det har varit stökigt o oroligt ett par dagar nu. Alex har varit gnällig, inte kunnat sova så bra varken dagar eller nätter. Han har ofta hamnat i våran säng om natten (hur ska det bli?) och när det var som värst fick vi gå ut och gå tre ggr/dag... Men nu sover har han vilat inne både nu och igår förmiddag.
Jar funderade om det var tänder på gång, men nu börjar jag nästan misstänka förkylning istället. Han var snorig och har lite feber. Fast det kan ju förståss vara av trippelsprutan (den andra) han fick igår.
Allt är bara skit för Skrutten nu....


Fast vi har haft besök av "lantisarna" Lisa o Herman idag, det var ju kul iallafall! De kom redan vid halvtio-tio i morse så vi började med en prommis runt Heden sen var vi på stan o strosade lite. När grabbarna vaknade gick vi hem till oss och alla fyra åt lunch. Alex var väldigt gnällig då så jag tog tempen och han hade 38,5. Försökte ge alvedon med varierande resultat... Det mesta kom nog ut igen men jag vågade inte ge mer för jag visste inte hur mkt han fått i sej. Gav en till nu innan han skulle vila istället.

På eftermiddagen var vi ut mer på stan och kollade runt. Jag köpte ett vagnsparasoll och grabbarna fick varsin likadan pyamas.


I lördags var Skruttmorsan på lokal för första gången sen Dacke dog typ... Jag o Jenanette var på club 25, mycket skoj! Men inget man skulle orka nå ofta nu för tiden precis... Får nog bli lugnt nu ett tag kanske. Fast man vet ju aldrig... Alldeles lagom full blev jag, och jag lät bli att röka så jag är ganska nöjd med min kväll.
Söndagen blev ju lite slö förståss och jag tillät mej att äta en parisare o pommes (hemmagjortiofs, men ändå) som tröst för att jag var bakis ;-) för det var ju inte självförvållat...

Alex har varit rätt duktig i veckan här, suttit i knä på folk till höger o vänster. Igår satt han hos farmor och lekte med hennes hår och skrattade! Och i måndags satt han hos Enas och de killades och hade skoj fastän inte ens vi var i samma rum! Men han har ju alltid varit en av dom som han tycker bäst om förståss.

Nu ska vi snart äta, kokt fisk med ugnsgrönsaker (majs, sparris o lite sånt). Nyttigheten fortsätter, fast det har gått segt för mej sista veckorna :-( Men 4,5 kg är det nog allt som allt iaf. Usch, och nu som det blir påsk med alla onyttigheter! Bara att försöka göra det bästa man kan ändå.

Hoppas Skrutten sover en stund nu, och att han blir lite gladare när alvedonen hunnit verka... Här är han med sin nya ko som han fick av "tant" Sara när vi hälsade på henne i Gävle i veckan.

Kossan var kul, tyckte Alex... och svansen smakar så himla gott!





Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...