Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

fredag 27 april 2007

Alles syld...

Stackars lilla Skrutten är förkyld igen, men den här gången är

det nog en vanlig förkylning och inte några tänder som är på G. Borde väl vara lugnt med såna nu nån månad tycker jag.


Han är snorig, hostig och lite gnällig men ingen feber iaf bara lite kallsvettig på nåt vis.

Lite extra mammig och sådär, men det hör väl till... mamma är ju bäst! ;-)

Jaha vad har hänt sen sist jag skrev då? Igår var vi hemma bara, men var ut o gick en sväng på eftermiddagen. Sen var morbror Anders hit på kvällen och "farbror" Enas hälsade oxå på. Mkt att titta på för Skrutten så han knappt hade tid att äta sin kvälls-mjölk. Han äter rätt ofta dåligt på kvällen nu, borde väl kanske försöka ge gröten tidigare men va fasen ska man göra när ungen sover?

Så nu två nätter har det varit till att knata upp på natten o värma mjölk och mata. :-( Mindre skoj tycker trötta mamman som helst vill få sova.
Mysigt tycker Alex dock, att få sitta och mylas i mammas knä så där mitt i natten när alla andra sover och det bara är han och jag... Känns ju synd att vara negativ då.

I natt har det varit rätt lugnt iallafall, bara vaken ett par ggr och inget grin (mer än när jag höll på med den förbannade näsfridan). Hoppas han blir frisk tills imorrn, då är det ju ettårskalas i Långhed. Bara att vänta och se tiden an som kloka människor brukar säga. Annars var vi ju dit i onsdags och träffade alla ungar o mammor så vi överlever väl även om det är trist.

Ikväll ska pappsen på poker (ovanligt). Morfar kommer nog hit och gör oss sällskap, är lite trökigt att vara ensam tycker jag. Särskilt nu när ungen gnäller mer än vanligt...

Hoppas han sover bra inatt, och att det inte blir en vana det här med att upp och äta om nätterna, för då bryter mammsi ihop. Ingen hit!
Skrutten får inte vara nattsuddare...

Ser ut att bli kanonväder idag med, ska gå ut på stan själv (ensam) och kolla lite... Är så skönt ibland det. Kanske pappagubben kan ta en prommis med sin snoriga unge medans?

Nej nu ska jag ta och städa lite, måste väl göras det med inför helgen...



Ha det bra i vårvädret och njut av solen och varandra!!! Veckans vårtecken: Styvmorsviolerna blommar vid Shellmacken, björkarna är ljusgröna! Snart är det maj, Beltane och Thomas 30-årsdag!






Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...