Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

tisdag 19 juni 2007

Sommar-städning.

En gång om året tycker jag att det är riktigt kul att städa och hålla på. Det är sommarstädningen i stugan... Vi har delat upp den på två ggr i år, för varken Skrutten eller Skruttens mormor orkar så länge åt gången. Idag var vi iväg andra gången så nu är alla fönster putsade! (utom de två man inte når för rosbusken, och där var det såklart en stor fågelskit)

På torsdag behöver vi bara dammsuga och plocka i ordning lite.


Skrutten har såklart varit med idag. Han somnade i bilen, men var tvungen att vakna när vi skulle in på Edsbyhallen och handla hans midsommarmat. Så nu finns ett lager med mat, frukt, frutti, gröt, NAN, blöjor, tvättlappar och tvål till småskruttar där på plats!
När vi kom fram så busade han en stund innan det var dags för lunch. Vi satt ute på altanen och åt och det tyckte han var mysigt. Sen gick jag med han en stund efter vägen så han aomnade och stod i dkuggan och sov ett tag. Under tiden kunde jag sopa ur dasset, skrubba ren spisplattor och laga lunch till oss.

När han vaknade var han lessen o kinkig så jag fick tyvärr inte så mkt gjort... rensade i rabatten fram lite medan Skrutten rev gräs och mossa. :-D Men mammsen sa stopp när han åt mossa med jord och allt! Bus-unge där!

Han hann med att sova eftermiddagsluren där med innan vi åkte hem. Så då kunde jag röja lite i lilla gästrummet inne, diska och plocka ihop för hemfärd. Tyvärr vaknade han redan fyra så det var bara att åka hem till pappan då. Nu är pappan o pojken på affären och midsommarhandlar och jag häckar här istället för att göra nåt vettigt. Fast jag HAR dammsugit hela lgh och torkat köäksgolvet sen jag kom hem iofs. (var ju ändå inne i städ-tagen menar jag)

Nu ska jag gå och läsa lite innan Skrutts kommer hem och ska ha gröt o pyamas...






Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...