Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

fredag 1 juni 2007

Busungen

Det här med gåstolen har öppnat en helt ny värld för Alex, man kan ju nå saker!!! Blommor, gardiner, påsar som hänger i hallen, pappas shorts, dukar, fårfällar- you name it! Mamma springer som en tätting och plockar bort saker och Skrutten flinar ocg letar vidare efter roliga saker att lägga sina knubbiga små händer på...
Idag ser han bättre ut på kinderna, skönt. Hydrokortisonet verkar hjälpa.
Ikväll var mormor hit, pappsen var på poker så hon höll oss sällskap. Vi tog Mei taien och knatade ut en sväng på marknanden. Massa skoj att kika på tyckte Alex! Tyvärr hade ingen av oss några pengar med så vi var och tog ut sen och mamma lämnade till mej som jag ska handla åt henne imöra. Ett halsband från Jenny och en T-shirt som det stod "morfar är jägare" och en älg på... :-)
Sen var vi här och drack kaffe och åt skinkmackor. Alex var på bushumör och satt hos mormor och lekte titt-i (favvisleken) och sprattlade som en galning. Trodde aldrig jag skulle få han att somna men det var visst uppgång före fall för en kvart efter att jag lagt han så sov han...
Han är nog mätt och belåten iaf, vid 18-tiden åt han middag. En HEL STOR burk med mat!!! :-O Måste varit väldans gott med Spaghetti med mozarella... Men sen såg han så mätt ut så jag gav bara lite pärondricka istället för fruktpure. Shit, vilken unge å äta! Ändå åt han glatt en portion gröt med frukt vid halvnio... Aptiten verkar vara tillbaka, den var lite knasig ett tag här. Men nu så känner jag igen mitt lilla matvrak. "Mmmmmm" säger han om nästan allt.
Snart kommer nog pappan hem, undrar om han gjort sej nån förtjänst ikväll? Jag tänkte jag skulle hålla mej vaken tills han kom. Skrutten o åsnan sover så gott, bara jag o tjypplarna vakna.



Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...