Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

tisdag 26 juni 2007

VARFÖR så morronpigg???

Imorse vaknade Skrutten klockan halvsex... det tycker Skruttmorsan är i tidigaste laget. Vi låg i sängen en halvtimme, han såg trött ut så jag gick o värmde mjölk som han drack. Han såg ännu tröttare ut, men vägrade somna. Han ligger och viftar vilt med armen för att hålla sej vaken. Strax före sju gav jag upp, få hade han vänt sej på mage och lagt en sur mjölk-kräka på mitt täcke, samt bajsat i blöjan. :-( *suck*

Det var bara att kliva upp och leka lite i väntan på att han skulle bli gröt-hungrig. Sen har han varit som en vilde hela morron, ålat runt och rivit och vägrat vila! Nu först (fyra timmar efter att han vaknade) vilar han... Iofs är väl det bra så kanske det slipper bli mer än två gånger sovet idag. Vi ska åka till Fullen med mormor idag, och stanna tills imorron! Ett helt dygn utan pappan. Vad lugnt o skönt han ska ha det... :-D

Jag som skulle gå på stan idag, men får göra det imorrn. Jag vill ha såna där tjockare leggings i bomullstyg och tunika att ha till. Det ser så skönt ut!

1 kommentar:

Familjen 4 sa...

hello dags att uppdatera nu va?

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...