Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

tisdag 15 maj 2007

Åh vad du är vacker- och skön!!

Ja vår nya vagn alltså... Teutonia Mistral i färgen 2875. Den som syns på bild här strax nedanför. Fast jag tycker det grå är ganska mycket ljusare i verkligheten. Vi hade flera färger

som vi funderade på, men denna fanns monterad och klar så vi kunde ta med den hem direkt. Det avgjorde ju saken! La över Alex i den redan i entrén på väg ut från Barnens hus så jag kunde provköra inne på Coop Forum o Ica. Han somnade nästan direkt! Så den var väl godkänd då.... Tack så otroligt mycket, morfar!
Den är så lätt (nästan 7 kg lättare än Modin), lättstyrd- svänger lätt som en plätt med en hand, snygg, Skrutten sitter mycket bättre i den, man kan ta bort bakdelen av sufletten (myggnät sitter fast där) så det blir luftigt och skönt till sommaren. Fast den har ju sämre varukorg under än gammlen, och sämre att hänga skötväskan, och så är den 2 cm bredare visst. Men jaja fördelarna väger 10000 ggr mer än nackdelarna!!!
Trodde inte jag var så materialistisk att jag skulle glädja mej så åt en ny vagn, men det GÖR jag!!!
5.500 gick den lös på.... hade inte vi haft råd med. Och då var det ändå utan lift och skötväska. Vi får köpa lift till om inte våran passar sen om vi skulle råka skaffa ett till barn. :-D
Ikväll ska vi åka till mormor o morfar och visa upp vrålåket. Men före det ska jag o Skrutten på mammaträff- dryyyygt... men det var olycksfall idag så det kanske är viktigt vad vet jag? Synd, annars hade jag ju kunnat åka med mamma hem från jobbet.


Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...