Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

söndag 13 maj 2007

Skitvagn!!!

MODI är billiga, ett bra alternativ till de dyra vagnar som finns på marknaden, bättre att få en ny vagn till samma pris som en begagnad dyrare- MY ass!!!
Eller jo, så illa har den väl inte varit iofs, den har funkat bra fram till nu måste jag erkänna... Jag har varit nöjd med min Modi, tills nu för ett helt litet tag sen. (lite har jag väl gnällt, men det hör till min natur...)
Det började väl med att den började krångla vid uppfällningen, inte för Thomas såklart men för mej. Hjulen krånglar både av och på, behövs om man ska köra 2 vagnar i samma bil. Styret är lite rangligt, men det verkar det iofs bli på många.
Sen kom den stora smällen- när jag skulle sätta Alex upp! Det är på tok för långt mellan bygeln och där det böjer i ryggen, det blir skitkonstig vinkel på hans rygg och han sitter som en hösäck! På Sussis Hartan kunde man då ändra bygeln, men inte på min Modi inte...

Nådastöten kom igår, däcket exploderade... och de jäklarna har ju gått i konkurs nu i början av maj så VAR får man tag på nya däck tro??
Nej nu är vi trötta på denna, ska åka till Barnens hus idag och köpa en ny. Ha denna som stug/dagisvagn om vi får tag på nytt eller begagnat däck nånstans.

Blir nog en Teutonia prestige/mistral, eller Brio race eller... ja jag vet faktiskt inte vi får se när vi kommer dit. Vi vill ju ha en vi kan få så fort som möjligt (helst idag) för utan vagn är inget skoj att vara.

Dagens käftsmäll till MODI- billigt skräp. (Men tack ändå för att den hållt över ett halvår ;-), lite har ju varit bra: ganska liten o smidig, rätt snygg, kanonkorg under...)



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Har haft problem med MODI jag med. Kolla min blogg...: http://lindaandersson.bloggagratis.se/

Våga vägra MODI! Ja, bara det jag ville säga... hejhej!

//L*

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...