Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

söndag 21 januari 2007

Finväder!!!


Det är soligt o fint ute, men det har snöat rätt mycket. Fina, stora mysiga snöflingor. Vi har varit ute o gått runt Heden (nähä) nyss. Skrutts ligger o sover i hallen nu. Lyckades få bort benbygeln på vagnen, det var visst inte så svårt om man (som Thomas) var tålmodig och tittade noga, istället för att (som jag) bara försöka dra och bli sur när den inte lossnar direkt... ;-) Så nu går det lättare att få dit liften, och att få ur ungen om liften ska vara kvar i vagnen. Skönt!

Provade nya regnskyddet med, så inte all snö skulle hopa sej på vagnen och bli blött. Det funkade ju fin-fint! Plus att det ju blev mer vindskyddat, mindre öppning vid suffletten.

Imorse var det min tur att kliva upp igen, fast jag bara sovit två timmar typ... Men ungen var då snäll o sov till sju iaf, igår skulle han ju helt plötsligt upp sex :-O på morron. Hörde han gnällde till ett par ggr före och sen somna om direkt, eller om han sov. Så jag låg ju vaken från fem o bara väntade, hade väl somnat tre... Inte kunde jag sova innan Thomas kom hem, och tydligen inte efter heller för han var då hemma strax efter tolv och han somna då. :-/ Jag låg o vred o vände mej. Får väl försöka vila lite idag kanske, men jag vet inte om mamma o pappa kanske kommer. De kan ju aldrig säga nå riktigt tycker ja... Typiskt gamlingar.

Undrar vad vi ska äta idag ja? Thomas är väl kanske lite bakis (fast han hade inte druckit så mkt igår) så han vill väl knappast ha nå riktig mat.
16.00 Jodå, de skulle komma hit gamlingarna från Runemo, men de sa inte när... Så nu är det väl bara att vänta. Alex ligger o sover i sin säng (gubevars!) och Thomas är o handlar tacos som vi ska äta sen. Fåglarna kvittrar för fulla muggar o jag sitter här... Bättre kan det väl knappast bli va? ;-)
19.00 Jag MÅSTE bara få tala om hur duktig min Skrutts har varit! Han satt en hel halvtimme hos mormor utan att grina!!!! Och hade nog kunnat sitta längre om dom inte skulle ha åkt hem. En liten stund hos morfar med, men han är mer okänd så då blev det lite kink. Han var nog trött med, för jag provade lägga honom strax efter de åkt och då somna han nästan direkt. Säkert lite jobbigt för han med detta... :-) Duktig kille iaf!

Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...