Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

lördag 20 januari 2007

Are you lonesome tonight?


Ikväll ska Skrutten o hans morsa vara ensamma hemma, pappan ska på 30-årsfest. Ganska mysigt att vara ensamma ändå... fast lite saknar vi ju pappan vår. :-)
Jeanette kanske kommer hit iofs, vet inte än. Annars kanske mormor o morfar skulle komma, så vi blir ju inte ensamma hela tiden.

Idag är det KALLT! 14 grader, så vi får se hur det blir med eftermiddagspromenaden... man är ju inte van vid kyla nu!
Nu måste jag gå till Alex som visst tröttnat på sitt babygym. Sen ska jag försöka städa lite.

12.00
Jag hade tänkt sluta med Minifom-droparna i helgen, men det verkar inte funka så bra än... Han har varit gasig och spänd ett tag nu. Provade att sitta med hans ben uppdragna, och att massera lite. Till slut la jag han på filten, la handen på hans mage och provade lite healing av mammakärlek, från mitt hjärta till hans lilla mage och han slappnade av och somnade! :-D Nu sover han fast det egentligen börjar bli matdags... så han vaknar väl och är tokhungrig om ett tag. Men det var ju skönt han fick slappna av lite, och så vet jag ju nåt mer jag kan prova om han blir mer gasig. Fast jag ska nog ta o ge han 10 droppar nu när han ska äta, sen försöka trappa ner med fem droppar ett tag, sen fem droppar varannan gång kanske? Svårt det där, är tråkigt att behöva tänka på dessa droppar varje gång, men jag vill ju inte se att han har ont i sin lilla gomage heller. Jajja, vi får välan se hur det går ikväll och resten av helgen.
21.46 Jag tycker nästan min lilla Skrutt är lite gnällig än, men jag vet inte... kan ju va magknip iofs. Och han är ju feg för "främlingar" än, även om det går bättre nu än när han började vara på dette vis. Trist är det ändå, när folk knappt får peka på han men men... Jag ska inte haka upp mej på det, som Jeanette säger, utan låta det vara som det är. Tids nog ändrar han väl sej (hoppas jag, för det blir ju direkt pinsamt och lite jobbigt om han ska sitta i mitt knä när han är 14 bast).
Ikväll blev det en hel del besök, först var farfar o Amigo här innan Thomas åkte på festen. Sen kom Anders, Veronika o Jennifer och åt pizza o hälsade på, medan dom var här kom Jeanette o Engla. Så det blev fullt hus för oss, vi behövde inte sitta ensamma o uggla alls! :D
Nu sover Skrutten (förhoppningsvis) och jag ska väl sitta uppe ett tag till. Orkar nog inte vänta ända tills Thomas kommer hem, det är ju min tur att kliva upp med Skrutts imorrn med.... ;)
Nä nu ska jag surfa runt lite, ha't bra!



Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...