Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

måndag 22 januari 2007

Förkült


Usch, jag har gått o blivit förkyld, vakna inatt å var snorig o ont i halsen. Kunde inte somna om, utan låg o vred mej och var upp flera gåner å snöt mej. Trodde nästan jag skulle väcka Alex för han började skruva sej väldigt i sängen. Jag blev t. om tvungen att ta lite näs-sprej... jag som aldrig mer skulle det! Inatt ska jag palla upp mej lite högt istället, kunde ju inte dra igång med det mitt i natten.

Vi som skulle på öppna förskolan för första gången idag, undrar när det ska bli av? *suck*

Det värsta är väl att nu blir väl stackars Skrutts oxå förkyld igen, inte lätt för han! Är lite annorlunda att vara sjuk nu, skulle ju helst bara vilja bädda ner mej i soffan och sova o tycka synd om mej själv. Men det går icke! Alex är ju pigg o behöver sällskap ändå, även om jag försöker att inte vara alltför mycket uppi honom. Han tycker nog det är trist, men hans pappa får umgås mer med honom när han vaknar. Just nu ligger han här bredvid mej i sin sitter och leker med Ior och pratar. Gullungen min.

Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...