Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

torsdag 25 januari 2007

Dålig dag...

Idag har stackars Alex inte alls haft nån bra dag. Det funkade visst nte alls att dra ner på Bifidus-ersättningen (den som ska hålla hans mage i trim) utan han blidde trög i magen, lessen o kinkig. Säkert ont i magen. Inatt låg han o gnydde i sömnen ett tag, och idag har han vart kinkig till o från. Jag gav han lite sånt ikväll med, masserade och hade mej så de blev resultat till slut. Från och med imorrn ger jag som vanligt igen. Men nog med skit-snack nu!

Vi har varit hos Sussie o Theo idag. Theo var pigg och livlig som vanligt. Vi spanade in hans tredje tand och såg på när han åkte rutschkana. Han o Alex "snackade" lite barnspråk. Alex flinade och lät lite t.om. :-) Sussie knäppte kort på dem tillsammans i soffan som jag tänkte jag skulle tigga åt mej nåt av sen.
Försökte få Skrutts att sova där på deras säng, men det gick då inte alls, han hörde ju Theo som lekte så det blev bara två kvartar sovet typ.
Till slut gick vi ut o gick, men då fick han visst magknip för på Brotorget började han skrika och skrek hela vägen hem... snacka om stressande... Ikväll har det varit lite si o så, just nu sitter han hos pappa och försöker äta sin kvällsmat utan att somna.
Hoppas morgondagen blir en bättre och gladare dag.

Imorrn ska han ju vara ensam med pappa på kvällen, undrar om mamman ska ta sej nån öl till maten? ;-) Det kan hon väl vara värd?? Fast det är väl ingen annan som ska dricka nåt, men en liten luring gör väl inget.
Jag ska kanske gå ut med förresten, den 10/2 ska jag kanske på "Hela huset gungar" på Folkan med Sussie, Carro o Cissi. *woohooo* hoppas jag ej blir för full då, vore ju pinsamt om Johan fick slänga ut mej eller nåt, då får jag väl höra det resten av mitt liv.

Snacka om att det var kallt i förmiddags när vi gick ut förresten, 19 grader. *brrrr* jag som inte varit ute på hela veckan fick ju fan en mindre chock! Det har ju blitt vinter på riktigt ute!!! Men Lena sa att det skulle bli varmare redan till helgen- imorrn fattade jag. Skönt, för jag tänkte knata ut på stan imorrn, själv! Och göra av med lite peningan. :-P Jag skulle behöva köpa nya fotoalbum, och så har jag 50 kr kupong på Ållan, en på Lindex och presentkort på 200 på Ewes med! Såg att det var rea på "Busungar" å, där har jag 50 kr rabatt vid köp för 300. Skulle ju kunna titta på lite vinterkläder åt Skrutts till nästa år t.ex. Nu har han då fullt...
Men jäklar vad han växer ur kläder grabben, jag tycker jag lägger undan saker titt som tätt nu. T.om saker i strl 62 ryker. Idag satte jag på han en "tennis-body" i 68 som satt precis :-O men den måste vara liten i strl tycker jag... Jajja, sånt är väl livet. Men jag tycker det är tråkigt när sånt som han varit fin i försvinner. Fast det är ju kul att ta fram nytt förståss! Nu har han börjat använda sina tuffa blå snickarbyxor! Med spik-ficka och allt, precis som en riktig snickare.

Nu ringde Lisa, kl 18 på Maxim imorrn! Sen ska vi hem till henne och fika. Det är jag, Lia, Kattis, Johanna och kanske Herman. Ska bli kul sen när man kan ta med Alex å, han satt i matstol kanske en kvart idag men man måste ju palla upp med en stor filt typ och det blir ju lite bökigt att släpa med och jag tror inte han orkar så länge heller. Men snart så!

Nu ska jag kela med min sambo ett tag....

Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...