Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

söndag 28 januari 2007

Tuff helg


I helgen har jag varit borta från min Skrutt på kvällen för första gången, BÅDE fredag o lördagkväll...
Kändes rätt bra, men lite jobbigt var det ju. I fredags var vi på Maxim, det var gött och kul. :-) Längesen jag var där nu, en kväll iaf sådär. Drack en öl till maten, mkt utsökt!

Igår morse ringde Sussie o fråga om inte jag ville drica lite vin o snacka skit på kvällen, jag tvekade lite eftersom jag varit borta kvällen före. Men Thomas tyckte jag skulle gå, han har ju varit borta många helgkvällar på poker och 30-årsfest och allt vad det är. Jag har ju tjatat om att jag ville göra nåt sånt, och han vill ju vara ensam med Alex. Så jag gick! :-D
Vi delade en flaska rödvin, 3 cider, 1 öl och drack en varsin likör 43 med mjölk. Dillchips o vitlöksdipp till och en varsin mint-snus... Sen var de klappat o klart! Vi hade skittrevligt, bara satt i soffan o titta på lite TV och pratade. Det måste vi göra om! Det blev ju inte så sent eftersom hon skulle upp med Theo morron efter, jag gick hem vid halvtolv. Kunde kolla på folk som skulle på club 25 på vägen hem...

Idag har jag mått lite illa tyvärr... fick göra en rusning mot toaletten vid femtiden imorse. Men det är smällar man får ta de! Var ju ett tag sen jag drack nå riktigt, sen tog väl snusen ut sin rätt den med. Blev inte ett dugg röksugen iaf, det är ju himla positivt! Tror faktiskt jag kommer klara mej både från att feströka och att börja igen denna gång! Härligt, äntligen!

Undrar vad man ska göra en söndag som denna? Jag är halvbakis och Thomas håller på att bli förkyld så det blir inte så mycket gjort skulle jag tro. Skrutts ligger i sin lilla hörna och sover nu, ska väl försöka komma ut och gå en sväng med han kanske på eftermiddagen. Om jag orkar och det inte är för kallt... Apropå kallt, det var 15 grader inatt när jag gick hem -shit! skulle ha tagit med mej lånkisar. Tur jag hade halsduk, mössa o vantar och min varma jacka på mej iallafall.

Idag måste jag se på reprisen av "På spåret" 13.55, de var ju i Bollnäs!!! Och vi såg inte nå riktigt, fast Tobbe ringde och sa att vi skulle kolla. Men inte blev de så mycket kollat... ;-)

Nä nu ska jag gå och dona lite med annat. Lär väl ha lite ordning i köket, svärfar kommer hit sen...



19:53 Nu har vi nyss badat Skrutts med Natusans "bedtime bath" vilket jävla lurendrejeri! Han ligger på filten och pratar ljudligt och sprattlar som en galning med benen.... Inte alls avslappnad för fem öre skulle jag vilja påstå.

Han har haft svårt att komma till ro idag, vi har fått stå och vagga honom länge i sängen och han var spänd som en liten fjäder. Vid halvfem typ somnade han äntligen och sov i två timmar. Nu ska han väl vara vaken ett tag till, sen äta o hopp i säng! Om det nu går att få han i säng vill säga...
Vi glömde såklart att se på På spåret, för då höll vi som bäst på att fösröka få Pyret att somna i sin säng. Han vred sej som en liten ål, spottade ut nappen, tuggade på handen, flinade, pratade och drog i I-ors öron och svans. Men sov, det gjorde han inte.
Nu ska jag gå och leka med Skrutts lite.

Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...