Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

måndag 29 januari 2007

Lyckas aldrig



Varenda dag (att jag aldrig lär mej ändå) så försöker jag planera så det ska bli bra med ätning o sovning för Skrutten, och oftast går det inte som jag tänkt... Imorse vaknade han vid halvnio typ, åt då och sov mellan elva o halvtolv typ och åt strax efter tolv igen. Finfint tänkte jag, då kan vi gå ut o gå typ två och han kan äta halvfyra, halvsju o halvtio och sen lägga sej. Sova en liten sväng på kvällen med tänkte jag. Men icke! Efter att vi varit ute o gått sov han vidare i hallen till klockan var nästan fem! Då först åt han... sen somnade han ju inte igen förrns sju och vaknade nu alldeles nyss och hade kräkts i sängen. :-/ Nu blir det ju bara fyra mål mat idag då. *suck* och han kommer säkert att vakna skit-tidigt imorrn. Försökte ge honom 200 ml vid fem där, har gett bara 160 ml ett tag nu för han har kräkts mkt. Och där ser man hur det gick, han har kräkts ner både lakanen ute i vardagsrummet och nu i sängen... Usch. Det blir för mycket visst.


Idag har vi som sagt äntligen kommit ut! Var inne nästan hela förra veckan. Sjuk mån, tis, ons, svinkallt tors, på stan fre, bakis sön..... Men denna vecka ska bli bättre!
Fast imorrn ska vi på babysång i Alfta. Få se hur det är då, har inte allt för stora förhoppningar om att jag ska tycka det är så värst kul. Inte riktigt min grej, men det kan ju vara kul att träffa lite folk förståss.
Efter det är det lunch där, akad potatis med röra var det visst imorrn. Sen tänkte jag promenera till Runemo och hälsa på mormor lite. Hon blir väl glad att få se sitt barnbarn, när hon inte fick följa med på sången... ;-)
Nu ska jag se på TV lite, vi har nyss kvällsfikat- fruktsallad blev det ikväll.










Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...