Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

fredag 19 januari 2007

Lessen o kinkig...



10.00
...var lille Alex igår, efter sprutan där. Jag gav honom en alvedonsupp på kvällen. Senare var han kinkis när han satt i pappas knä men glad så fort han kom ner i sängen (?), så antagligen spände det i låret när han satt upp. Stackars mammas lilla plutt-skrutt...

Hörde att han grinade till i sömnen ett par gånger i natt, så han hade nog ont då med. Men han vaknade ju ej, så jag väckte honom då inte för att ge alvedon eller nåt.

Nu ligger han då och sover, hoppas han blir gladare framåt dagen,vi ska ju till Eva i föräldragruppen o fika.
16.15
Jaha, det gick faktiskt över förväntan bra att vara borta idag. Hade nästan väntat mej att vi skulle få knata hem igen. Blev lite sena iväg först, för han sov och skulle äta strax före... Men iväg kom vi och han sov ett litet tag i hallen där. Sen satt han hos mamma och flinade åt folk till höger o vänster, men att ligga i babygymmet bredvid Ida var inte kul! Hon sträckte ju ut handen och PEKADE på honom- ve och fasa! Mammas lilla böckling... :-)
Nåväl, han lugnade sej igen och fick sen stå ute på balkongen där och sova nästan en timme. Eva hade en gammal vagn där så hon bara kunde ställa i liften, smart! Så jag han nästan äta klart min mat innan det blev skrik... Han satt i mitt knä mednas jag fikade, sen gick vi en rätt lång omväg hem så han fick sova. Det behövdes nog för han ligger i hallen och sover nu.

Vi var in på Mobackes zoo och köpte pellets åt pippifåglarna, så nu ska de bli nyttiga! Om de nu går med på det vill säga, det vet man aldrig med dom. ;-)

Skrutt-morsan själv försöker ju oxå vara nyttig :-P Jag hade gått ner ett kg till igår morse, så nu är det AnnaLena-Övervikten 3-0....

Nu ska jag gå o duscha innan maten är klar, ikväll bjuds det bakad potatis med tonfisk o äggröra.



Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...