Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

fredag 23 februari 2007

4 månader!


Alex, mammas stora pojke, fyller 4 månader idag! Och stor är han då verkligen, vi var på BVC igår: 7.750 gram och 67,5 cm är vår lille gosse nuförtiden!

Nu har han ätit smakportioner av grönsaker nån vecka, morot, majs o broccoli har han hunnit prova. Igår och idag har vi provat med gröt. Det var gott tyckte han, så imorrn ska han nog få ett helt mål med gröt tänkte jag. Men jag är i valet o kvalet om jag ska ta frukost eller eftermiddagsmål? Eller ska man vänta tills han byter ett mål vanlig mat först? Svårt...

Ikväll ska vi ut och äta på Strandrestaurangen jag, Lisa o Kattis. Alex får vara hemma med sin pappa, undrar om Herman ska med? Han kan ju sitta i stol, men Alex orkar bara det i 5-10 minuter sen blir han lessen och vill därifrån. (ovanligt med min pip-nisse...)

Ett nytt läte har han skaffat sej sen sist också. Skrik! Och då menar jag skrik, riktiga skräckfilmsskrik nästan. Han tycker det är mkt skoj och flinar glatt och stolt när han levererat ett riktigt högt. :-D

Nä nu ska jag gå och plocka lite i köket medans gossen sover, och försöka ringa Jeanette och gratulera i efterskott. Strävade ju och ringde hem dit igår, sen sa Lisa idag att de inte bodde hemma än. Inte så konstigt jag inte fick nå svar då...


Till min lilla Skrutt idag:


Tack för att du kom till oss, och valde oss som dina föräldrar.






Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...