Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

måndag 12 februari 2007

Ojojoj


I fredags fick mamma en hjärtinfarkt, visserligen bara en liten men otäckt nog ändå. Hon fick bara ont i bröstet när hon skulle gå hem från jobbet, hon såg så blek och medtagen ut att de tog ett EKG där och det visade lite konstigt så hon fick gå ner på akuten. Nu ligger hon på HIA (hjärtintensiven) och får inte komma hem förrns hon varit till Gävle på röntgen o eventuell sprängning av förkalkning eller vad det kan vara. Förhoppningsvis blir det av idag eller senast imorrn.
Efter det blir det väl sjukskrivning ett tag, utan körkort i en månad trodde dom. Jag får väl åka dit nån gång i veckan och hålla henne sällskap och hjälpa till lite. Tur i oturen att jag också är hemma nu.
Känns overkligt, jag kan lixom inte se min mamma som en sjuk hjärtpatient. Fattar inte, har en klump i magen hela tiden nästan. Även om hon mår rätt bra nu så är det ju hela tiden rädslan att det ska bli en till infarkt nu! Usch.
Inte min mamma... Tänker på dej!





Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...