Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

torsdag 15 februari 2007

Runemo-dag

Idag har Skrutten och Skruttens mamma varit och hälsat på mormor i Runemo. Vi tog bussen dit vid halvelva. Skulle gå på videohallen och hämta ut HM-paketet med vårkläder strl 74 med men dom öppnar ju inte förrns tolv kom jag på... :/

Hos mormor så sov Alex först en stund ute, sen åt han lite. Låg på golvet och lekte med fisken o Ior ett tag. Han var glad och lite sprallig.
Vi hade med en liten burk med majs o potatis, så mitt på dagen åt han det. Han var jätteduktig idag och åt upp alltihop så glatt! Han bara flinar och ser ut att tycka det är både gott o kul. Duktig Skrutts, snart dax att öka portionerna kanske?

På eftermiddagen var vi ute o gick. Mormor var med först, men hon vände rätt snabbt. Hon ska ju ta det lite lugnt nu i början är det väl tänkt.
Vi gick runt Klitten och Alex sov så snällt först tills vi nästan hade kommit fram till "klykan" där man vänder- då såg jag att han nästan hade möss-snöret i munnen så jag skulle _bara_ peka ut det... så vaknade han såklart och låg sen vaken nästan hela vägen runt! :-( Fan, vad less man blir på sej själv ibland!!!! Han somnade till typ vid Svala sen och sov hem. Men ändå. Trött blev han på em och somnade av i soffan där och sov till klockan var en bra bit över fem! Mormors soffa är visst bra att sova i.

Morfar skjutsade hem oss sen. Alex var glad att komma hem visst, för sen har han varit jättesprallig och skrattat och lekt massor med sin pappa. Bus-unge!


Det låter så roligt när han skrattar så man vill bara skratta själv. Och det märks att han saknat pappa när han inte fått träffa honom på hela dagen. Morsan blir man väl lagomt trött på som man ser hela dagarna antar jag...

Synd bara att han nästan jämt får hicka när han skrattar och hjar som mest roligt, men det är väl smällar man får ta. Det kostar väl att ligga på topp. :-)


Nu ligger mammas lilla ängel och sover, och ängelns mamma ska oxå snart knyta sej... Jag tror jag somnade halvfyra eller nåt inatt. Har ingen aning om varför jag inte kunde sova, helt omöjligt bara! Hoppas verkligen jag får sova inatt! Gonatt.

Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...