Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

lördag 17 februari 2007

Helg med Skrutts

Ibland övermannas jag av kärlek, iofs älskar jag väl alltid min lille Skrutt men ibland känns det sådär alldeles extra på nåt sätt. Idag är en sån dag, han känns precis som en liten ängel och jag skulle kunna krama honom hela dagen... (iofs var vi lite osams vid tvättning o påklädning i morse, men det är glömt nu...)

Han är ju min lilla älsklings-skrutt ändå! Så söt och snäll och underbar som man bara kan vara.
I morse sov han ända till klockan var nästan nio (säkert bara för att det var pappa som skulle kliva upp med honom.... hela veckan har han släpat upp sin mamma vid halvåtta typ... men det gör ju alls ingenting. Säkert bara en ren tillfällighet!)
När vi skulle tvätta o klä på var det lite stökigt som sagt, det kändes som om han vred sej som en liten ål och absolut skulle ligga på sidan (prova att sätta en blöja på ett vettigt sätt på en unge som ligger på sidan!) men det kanske bara var obehagligt att ligga på de små söta änglavingarna???
Mitt på dagen efter 1 1/2 timmes förmiddagsvila (visst är de väl som små änglar när de sover?) så var det dags för dagens smakportion. Potatis o broccoli bjöds idag. Jag provade att sätta honom i matstolen och äta, men se då kom små änglatårar och den lille gossen blev så änglalikt röd i ansiktet så det var inte klokt! Bara att flytta honom till babysittern och där åt han glatt vidare.... Måste öva mer på det där med stolen tror jag.
Sen lekte vi lite, det är lite roligare att leka nu för han är bättre på att hålla i sina leksaker. Synd bara att han blir så upprörd av de flesta. Det går ju inte att stoppa in dom i munnen! Varför gör de bebisleksaker alldeles för stora så man inte kan svälja dom? Mkt märkligt tycker Alex... Små ljuva gallskrik kom över hans rosiga små änglaläppar tills hans mamma tog av honom leksaken och gav honom I-or istället (den enda leksak som har lugnande inverkan) och insåg att det var dax att sova en sväng igen för den trötta ängeln.
Nu ligger han som sagt och sover.
Det var nog välbehövligt efter dagens strapatser. Hoppas han sover en stund nu, så behöver han inte sova så länge ikväll. Fast iofs skulle han behöva äta vid tre typ för att det inte ska bli så sent ikväll. Vi får väl se hur länge änglasömnen räcker...
Som sagt, ibland älskar man de små liven mer än vanligt, och man är bara så glad att just den här ängeln landade hos oss!






Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...