Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

måndag 19 februari 2007

Stökigt, gnälligt...

Nåt är märkligt med den lille gossen. Igårkväll var det gnälligt, svårt att få honom att vila och att somna till natten med. Det är mkt ovanligt. Sen när jag gick och la mej så vaknade han (det brukar han, men bara kolla så att mamma är där sen somna om direkt) och låg och stymlade i sängen ett tag. Sen vaknade han vid tolv, halvfyra och sex.... Så nu är jag rätt trött. Fattar inte hur Lisa och Jeanette orkar vara vakna flera ggr per natt, jag känner mej halvdöd nu. Fast det är väl en vanesak kanske.
Idag har gnället och pipet fortsatt, ynkliga pip och stökigt med allt. :/ Vred sej mer än vanligt som en ål när jag klädde på honom och grinade till och med. Vad ska man göra med pojken?
Nu sover han då en stund på Pricken iaf så jag hann borsta tänderna, vika tvätt och sätta mej här en stund. Hoppas han är gladare när han vaknar.
Vet inte om jag kan gå ut med vagnen nåt idag heller. Thomas såg igår att ena ventilen behövde rättas till och jag skulle helst inte köra med den förrns det var fixat. Han skulle ta med den till jobbet o kika på den sa han. Men när han kom hem imorse pratade han bara om att han bitit bort en flisa på tanden när han åt matlådan. Så sen när han lagt sej och jag matade Alex kom jag på att jag glömde fråga om vagnen.... Skit. Iofs snöar det och ser inte alltför trevligt ut ute. Jag får väl vara inne med min gnällspik idag.

Jag känner nästan för att vila en stund själv, får försöka med det om jag får ungen till att sova på eftermiddagen kanske.



Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...