Skrutten och Skruttens morsa...

Skrutten och Skruttens morsa...

torsdag 1 februari 2007

En vanlig torsdag


Imorse sov Alex ända till efter halvnio! När han vaknade vände han sej på sida mot oss och låg och sög på fingrarna och pratade en massa för sej själv. Gullunge!
Vi var tvungna att sätta oss upp och tjuvkika på honom.
På förmiddagen var vi bara inne, Alex somnade på Pricken och sov över en o en halv timme. Han blir bättre o bättre på det med att sova inne om dagarna, det är skönt.
Efter lunch skulle vi ut o gå med Eva o Ida så vi gick bort dit. Vibeke o Mattias var oxå där så alla tre knatade iväg. Min käre lille unge var antingen inte tillräckligt trött eller så blev han störd av de okända rösterna runt omkring för han sov inte så värst bra. :-/ Trökigt, alltid när man ska göra nåt med andra känns det som...
Nu ikväll har farmor varit här medans lillfaster Mathilda var på dans. Skrutten pratade med sin farmor och satt i knä på henne nästan hela tiden. Duktig kille! Så länge man inte är uppi ansiktet på honom, och /eller är av manligt kön så går det visst bra.

Nu har han legat o vilat i sin säng ett tag, hörde efter trekvart hur han sa "aaooo" i babyvakten, då tyckte han visst det var dags att kliva upp. När jag kom in hade han knölat in en rejäl bit av barbapappafilten i munnen. Knasbollen. Nu sitter han hos pappsen och äter och sen ska vi eventuellt bada, fast UTAN bedtime bath denna gång tack. :-D Det uppåt-tjacket har jag lagt undan.
Imorron är det helg igen! Undras vad som händer då? Imorrn kväll kommer Kattis hit. Och på lördag kommer mormor o morfar hit på mat. Vi tänkte göra lasagne oxå ska jag nog prova Kajsas parmesansticks till. ;-) Nn gång i helgen skulle Anders o Veronica titta in med, så det blir som vanligt full rulle med folk här, men det är kul! Trevligt med besök tycker jag.
Nä nu ska jag göra det som jag skulle förr- städa badrummet! Mamma ringde så jag fastna i telefon och sen TV-soffan efter för det var Vänner på TV. Men nu så ska det bli av!!!





Inga kommentarer:

Om mig

Bollnäs, Hälsingland, Sweden
En sunkig rocker med dekadent smak. Skiter i mode, skiter i vad andra tycker, skiter i rätt mkt...